top of page

GELUKKIG TREIN INTERIEUR

 Klant: NS

Door NS NS werd ons gevraagd om de klantreis te verbeteren. We pasten beweging toe op het treininterieur om het geluk te vergroten. We plaatsten de aanbouwmeubels in de trein en testten hoe het de emoties van mensen beïnvloedde. Op het Macaron-verplaatsingskussen waren mensen opgewekter en opgewondener in vergelijking met een eersteklas treinstoel. Op de Bambata-waterbank stonden mensen meer open voor gesprekken en op de Floatile-watervloer waren mensen enthousiaster. Er zijn doelgroepen op het gebied van geslacht en leeftijd ontdekt, waarmee NS de tools in handen heeft om de gebruikerstevredenheid te verhogen.

Opdrachtgevers: (NS) Jessica Sauren, Evelien ten Elsen, Mark van Hagen, Joost van der Made

Ontwerpteam verrijkers:
Govert Flint, Jantien Roozenburg, Aliki van der Kruijs, Govert Geerts & Kim Haagen

Navraag:
Elizabeth Nelson met Govert Flint

Gegevensverzameling: Meet4Research | Hans-Peter Voss

Data-analyse: Klaas Nagel
Foto's door: Maaike Poelen & Afdeling Beeld

bottom of page