VERRIJKT KANTOOR
Opdrachtgever: Schiphol Real Estate
Schiphol Real Estate gaf ons de opdracht om werkgeluk en welzijn te vergroten. Samen met Jenny Morton, hoogleraar neurobiologie aan de Universiteit van Cambridge, ging ons team van ontwerpers onderzoeken hoe we de 5 stimuli (motorisch, visueel, somatosensorisch, circadiane ritmes en cognitie) in de kantooromgeving.
Tijdens het proces kwamen we erachter dat er niet zoiets bestaat als één perfect verrijkt kantoor dat voor iedereen geldt. Om te begrijpen welk type verrijking het beste werkt voor elke persoon, hebben we drie verschillende sets gemaakt met verschillende intensiteiten: Plain, Spicy en Extra Chunky. Met deze Enriched Office opzet kunnen we onderzoeken welke vorm van verrijking het beste past bij welk type persoon en welke werkzaamheden.
Wetenschappelijke partner: Universiteit van Cambridge | Jenny Morton
Ontwerpteam verrijkers:
Govert Flint, Luuk van den Broek, Alissa van Asseldonk, Nienke Bongers, Aliki van der Kruijs, Govert Geerts & psycholoog Florijn Vriend
Ook met ontwerp van:
Michiel Martens & Jetske Visser, Chris Kabel, Arnout Meijer & Roos Gomperts
Financiering: Schiphol Real Estate & Stimuleringsfonds Creatieve Industrie
Foto's door: Mark Kuipers & Bart Brussee